8 Şubat 2016 Pazartesi

Doğal Yoğurt Mayası

Yoğurdunuzu evde kendiniz yapıyorsunuz, değil mi?
Eskisi gibi doğal süt bulmakta artık zor değil. Çoğu şarküteri, aktar veya market yakın köylerden belli günlerde doğal süt getirtmeye de başladı. Yoğurt mayalamaya artık elimiz de alıştı, ilgili daha önceki yazılarımdan da biliyorsunuz; annelerimizin, anneannelerimizin yaptığı gibi yoğurt mayalamak çok basit.

Peki, yoğurdunuzu neyle mayalıyorsunuz? Mayanız da doğal mı?!!!

Ben şimdiye kadar; bazen süt aldığım yerden almış olduğum maya ile, bazen kendi yapmış olduğum yoğurttan ayırdığım maya ile ya da onu da ayıramamışsam marketten en içime sinen küçük bir yoğurt alarak mayalıyordum.

Geçenlerde Dr. Ümit Aktaş’ın “Bitkisel Kürlerle İlaçsız Tedavi” kitabı elime geçti.
Bu konular hep ilgimi çekmiştir, kitaba göz atarken doğal yoğurt mayası yapımından  söz ediyordu. Çok ta kolaymış dedim ve tabii ki hemen denedim.
İlk deneme başarısız! aslında başarısız değil de, ilk aşamadan sonra devam etmekten vazgeçtim demek daha doğru olacak.
Fakat kafama takılmıştı bir kere, tekrar denedim ve evet işte doğal yoğurt mayam ve yapım aşamalarım. Artık içim rahat!

Malzemeler
1 su bardağı süt
10-15 adet nohut

Sütünüzü aynı yoğurt mayalar gibi kaynatıp, cam bir kavanoz veya kaseye alın ve mayalama derecesine (serçe parmağınızı süte batırıp, 7’ye kadar saydığınızda parmağınız ısıya dayanıyorsa mayalamak için ideal sıcaklığa gelmiştir) gelene kadar bekleyip, içine nohutları koyun ve yine yoğurt gibi sarıp sarmalayın ve 24 saat ılık bir yerde bekletin.
24 saatin sonunda, sütün içinden nohutları çıkararak, kabın ağzını kapatıp buzdolabına koyun.
24 saat buzdolabında bekleyen sütü tel süzgeç ile süzün.
Tekrar mayalamak üzere hazırladığınız bir kase süt ile süzgecin üzerinde kalan ve ilk doğal mayanızın parçacıkları olan taneler ile karıştırarak ikinci mayalamanızı yapın.
Sarıp sarmalayın ve bu defa 12 saat bekletin.
Artık;  her ne kadar tadı biraz tatlı, kıvamı biraz suluysa da mayamız olmuştur, süt miktarını her seferinde arttırarak normal mayalama işlemine bununla devam edebilirsiniz.
Bir kaç mayalama sonrası tadı ve kıvamı istediğiniz gibi olacaktır.

Afiyet Olsun!

2 yorum:

  1. Ellinize sağlık ben de hep evde yapıyorum yoğurdumu... mayam bir önceki yoğurttan tabi... bunu da öğrendiğim iyi oldu... deneyeceğim.. sevgiler (Selma'nın Organik Mutfağı)

    YanıtlaSil